מקורו של פוליגל

הכל התחיל ממפעל קטן בצפון..

לפעמים מוצרים גדולים מתחילים מיוזמות קטנות, מפטנט ייחודי או ממפעלים קטנים בבעלות פרטית. זהו גם הסיפור של פוליגל – חומר אותו כולנו מכירים מחיי היום יום, אך לא רבים יודעים שהוא מגיע במקור משמו של מפעל צפוני בבעלות של שני קיבוצים – רמת השופט ומגידו. המפעל נפתח בשנת 1975, על בסיסו של פטנט יפני חדש והיה מהמפעלים הראשונים בעולם לייצר ולייצא חומרים סינתטיים חדשים על בסיס אותו פטנט. המפעל הצליח מאוד וזכה בשנת 1982 בתואר היצואן המצטיין. בהמשך, קיבוץ רמת השופט מכר את חלקו במפעל וכיום במפעל פועל כחלק מפלזית תעשיות.

מהו פוליגל?

לאחר שסיפרנו את הסיפור המקורי של המפעל הראשון בארץ שייצר פוליגל, כדאי שנבין במה מדובר ומה כל כך חדשני בייצור של חומר זה. למעשה, מדובר במבנה מיוחד של לוחות, העשויים מלוחות פוליקרבונט וביניהם שכבות של אוויר. הפוליקרבונט מיסודו הוא חומר סינתטי חזק ועמיד במיוחד המשמש במגוון תחומים בתעשייה וכבסיס למוצרים רבים נוספים. אחד השימושים הבולטים בפוליקרבונט הוא עבור קירוי וסיכוך של מרחבים שונים. תוספת שכבות האוויר בין לוחות הפוליקרבונט מוסיפות לתכונות החוזק והעמידות של הפוליקרבונט גם יכולות בידוד גבוהות ביותר, בזכות האוויר הכלוא בין הלוחות. בנוסף, הלוחות עם האוויר הם קלים במיוחד, כשישית ממשקל של זכוכית רגילה וכן גמישים וניתנים להתאמה כמעט לכל מקום.

שימושים נפוצים בפוליגל

לאור התכונות של פוליגל שמנינו, לא מפתיע לגלות שהוא נפוץ ושימושי במיוחד בכל הנוגע לקירוי וסיכוך, גם של גגות מורכבים בעלי מפתחים רחבים במיוחד או בצורה של קשתות. בנוסף, הלוחות יכולים לשמש גם עבור שילוט ותצוגה, אמצעי אריזה נוחים, קלים וגמישים, עבור אריזות רב פעמיות מסוגים שונים ועוד.

 

כתיבת תגובה