תפקידו של עו"ד תעבורה

 

היכרות עם רשימת התפקידים של עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה יכולה לעזור במגוון רחב של נסיבות. קודם כל, עורך דין עם התמחות כזו הוא מטבע הדברים איש המקצוע שאליו כדאי לפנות בכל מקרה של מעורבות בתאונת דרכים. בין אם המעורבות היא אשמה בתאונת דרכים או נזק מתאונה כזו, עו"ד תעבורה יידע מה לעשות על מנת לייצג את הלקוחות שלו מול בית המשפט.

במקרה של מעורבות אקטיבית בתאונת דרכים, עו"ד תעבורה יכול לעזור ללקוח לנסח כתב הגנה ולהשתמש בזכויות שנשמרות לו בחוק. במקרה של פגיעה מתאונת דרכים, תפקידו של עו"ד תעבורה הוא לבדוק איזה סכום פיצוי אפשר לדרוש ואת מי ניתן לתבוע. בין היתר, ההתמחות של עורך הדין מאפשרת לו למשל להמליץ האם לתבוע אישית את הנהג, את חברת הביטוח או גורם אחר.

מתי עוד פונים לעורך דין?

יש כמובן עוד שורה ארוכה של נסיבות שבהן כדאי לפנות אל עו"ד תעבורה. זה כולל כל מקרה של נהיגה בגילופין, תחת השפעת סמים או תחת השפעת אלכוהול ולמעשה מגלם בתוכו גם מקרים של עבירות תנועה בגלל מהירות. יתרה על כך, הצטברות של עבירות תעבורה קטנות יחסית כגון קנסות חנייה יכולה גם היא לצמוח עד לכדי צורך במעורבות של עורך דין.

בכל מקרה, היתרון בפניה אל אנשי מקצוע מהסוג של עו"ד תעבורה הוא שאפשר לרכז מולם את השאלות הנפוצות. זה אומר שלא חייבים להחליט מראש האם רוצים להשתמש בשירותי עורך הדין ולשלם לו את שכר הטרחה במלואו, אלא שניתן לפגוש אותו להיכרות כללית בלבד. במסגרת אותה היכרות, ניתן גם לברר על תחומי ההתמחות ועל המקרים שבהם רלוונטי להשתמש ולהפעיל אותם.

כתיבת תגובה