ניתוק תושבות

היבטי מיסוי במהלך של ניתוק תושבות

מהלך של ניתוק תושבות יכול להיות רלוונטי עבור כלל אזרחי ישראל. עם זאת וכמו כל מהלך אחר, גם פעולה מהסוג של ניתוק תושבות מגלמת בתוכה סוגים שונים של יתרונות וחסרונות. אם רוצים לבצע את הפעולה הזו בצורה מסודרת, חשוב להבין מראש מה היתרונות ומה החסרונות הרלוונטיים. בהמשך, ניתן יהיה להיכנס אל עובי הקורה ואף להתייעץ עם בעלי מקצוע בשביל להגדיל את הסיכוי לכך שכל מהלך של ניתוק תושבות יעלה בקנה אחד עם האינטרסים של קהל היעד.

היתרון העיקרי של ניתוק תושבות בא לידי ביטוי בהפחתת תשלומי חובה. מיד מהרגע שבו מבצעים ניתוק תושבות, כבר לא נדרשים לשלם את דמי הביטוח הלאומי. יתרה על כך, המשמעות הפרקטית והכלכלית של ניתוק תושבות היא שגם לא משלמים מס הכנסה ומיסים נוספים. תודות להטבות הללו, המהלך של ניתוק תושבות נחשב אטרקטיבי עבור כל מי שרוצה לצמצם את חבות המס המצטברת שלו.

למה לא לבצע ניתוק תושבות?

המשמעות של ניתוק תושבות היא כאמור שלא צריך להצהיר על ההכנסות, אז בטח שלא משלמים עליהן מס הכנסה. מנגד, יש גם חסרונות לפעולה כמו ניתוק תושבות.

בראש ובראשונה, המשמעות של ניתוק תושבות היא שלא מקבלים אף סוג של שירות רפואי. בגלל חוק הבריאות בישראל וסל הבריאות הממלכתי, יש המון אזרחים שזכאים לשירותי בריאות בסיסיים עוד לפני שהם רוכשים פוליסת ביטוח בריאות פרטית כזו או אחרת. אבל אחרי ניתוק תושבות, כבר לא מקבלים שירותים רפואיים ולא ניתן לבוא בדרישות אל המוסדות הבריאותיים של המדינה.

שנית, המשמעות השלילית של ניתוק תושבות היא שלא מקבלים קצבאות והטבות מהביטוח הלאומי כמו שאר תושבי המדינה ובעלי האזרחות.

כתיבת תגובה