תכנון מס

המטרה של תכנון מס היא לייצר רווחים רבים יותר מאותן הכנסות בדיוק. אין ספק שמקסום הרווחים זה חלום של כל אחד ולא רק חברות אלא אנשים פרטיים, אך תכנון זה אינו פשוט כלל וכלל. כיצד הוא מתוכנן? מתי הוא כבר נחשב ללא חוקי? כיצד מתייחס החוק אל כל ענייני המיסוי ותכנון מס בפרט?

תכנון מס.jpg

מהו בעצם תכנון מס ולמה צריך אותו?

תכנון מס מתבצע על ידי רואה החשבון יחד עם הנהלת החברה, כדי למצוא שיטות לשלם כמה שפחות מס לרשויות המס. אין במצבים אלו העלמות מס כאשר תכנון מס יכול להיות חוקי לחלוטין ויש מגוון רחב של שיטות יצירתיות לבצע אותו. למשל, ניתן לייצר מוצרים במקום מסוים שבו יש מס מופחת, ניתן לשנות את מחירי ההעברה בטווח החוקי לפי הרגולציה ויש עוד שיטות רבות. ישנה תמימות דעים שבעזרת תכנון מס ניתן להפוך חברה שמרוויחה מעט יחסית לחברה שההצלחה שלה מסחררת ולהפוך גם חברות שבינתיים אינן רווחיות, להרבה יותר מוצלחות ומכניסות.

מהו תכנון מס אגרסיבי?

לצד תכנון מס רגיל שהוא יישום של האפשרויות היצירתיות שנותן החוק כדי להימנע מתשלומי מס או לפחות לצמצם אותן באופן ניכר, יש גם מונח מסובך הרבה יותר שנקרא "תכנון מס אגרסיבי". תכנון מס כזה יהיה הרבה יותר מורכב כך שפקיד השומה שבודק את הדיווח של החברה יכול למצוא את עצמו מבולבל לחלוטין. הסיבה לכך היא שיש סעיפים רבים לפקודת מס הכנסה וזה יוצר בעייתיות רבה ואי וודאות סביב התשלום שניתן.

מה עמדת החוק לגביהם?

תכנון מס היא פעולה אפשרית לחלוטין אך היא מוגבלת. בפקודת מס הכנסה נקבע מה אפשר לעשות ומה אי אפשר לעשות וכל עבירה על אחד הסעיפים יכול להוביל לקנסות ולעתים לסיבוכים משפטיים. לגבי תכנון מס אגרסיבי יש רגולציה קשה יותר.

כתיבת תגובה